המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2009

ארכיון כתבות 2009

תאריך: 08/02/2009

המועצה הישראלית לצרכנות והאגודה לתרבות הדיור חיברו הסכם צרכני אחיד להקטנת הפגיעה בצרכנים
המועצה הישראלית לצרכנות והאגודה לתרבות הדיור, חיברו הסכם צרכני אחיד לקבלת שירותים ביתיים, במטרה להבטיח גילוי נאות  לצרכן המבקש לקבל שירותים ביתיים. זאת בעקבות תלונות רבות של צרכנים המתקבלות במועצה הישראלית לצרכנות, המלינות על נותני שירות מסוגים שונים אותם הזמינו לביתם לביצוע עבודות שונות, כגון שיפוץ, שרברבות, חשמל, פוליש, זיפות וכו'.

כדי להקטין את הפגיעה בצרכנים, חוברה  טיוטת הסכם בסיסי אחיד בתחום השירותים הביתיים, במטרה שישמש כבסיס להתדיינות בין העוסק לבין הצרכן, ויוודא מודעות הצרכן לרכיבים החיוניים של העסקה.
ההסכם משתרע על דף אחד בלבד, מנוסח בשפה ברורה ופשוטה הממצה את כל התנאים שבין הצרכן לנותן השירות. ההסכם הינו הוגן לשני הצדדים ואין בו  תנאים מקפחים.
במסגרת שיתוף הפעולה, תפיץ האגודה לתרבות הדיור בקרב 40,000 חבריה את ההסכם.
במידה ויחול סכסוך בין הצדדים, יוכלו הצרכנים לגשת לבורר מתוך רשימת הבוררים המופיעים באגודה לתרבות הדיור או במועצה הישראלית לצרכנות.
מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור, ראובן צדוק, מוסר כי: "שיתוף הפעולה בין האגודה לתרבות הדיור והמועצה הישראלית לצרכנות, נובע מהצורך המשותף של שני הגופים למנוע שירות לקוי לצרכן הישראלי בניהם נימנים לקוחות האגודה ולוודא, כי היחס והשירות אותו יקבל הצרכן יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר."
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי  הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מחלוקות וסכסוכים בין צרכן ונותן שירות היא למנוע אותם על ידי הבהרה והסכמה על כל הפרטים מראש. אימוצו של ההסכם המוצע ע"י הצרכן בבואו לקבל שירות בביתו יבטיח כי גם הצרכן וגם נותן השירות יכנסו להתקשרות עם נותן השירות תוך הבנת זכויותיו והתחייבויותיו.
 
לצפייה בהסכם: